2012-01-01

Digitalt kaos

Nu är våra liv mer och mer digitala så behöver vi metoder för att hålla ordning på allt vi lagrar på våra datorer och Internet. När antalet dokument, mail och bilder konstant växer så börjar det bli problem att veta var man har allt och att hitta i mängden av information.
Bild: Damian Brandon / FreeDigitalPhotos.net

Ligger det viktiga dokumentet på datorn eller i en tjänst på nätet eller både och? Vilken version är då den senaste? Har jag backup på alla bilder från semesterresan förra året? När är det där mötet nästa vecka och var? Blev det inte flyttat? Hur delar jag dokument med andra personer utan att det blir tusen olika versioner? Hur får jag över alla kontakter till min nya mobiltelefon? Vilket mobilnummer till projektledaren är som gäller när det står olika i mobilen och i adressboken? Hur gör man alla dokument på datorn tillgängliga överallt? Molnet, vad ska man använda det till och behöver man verkligen använda det?
Bild: Basketman / FreeDigitalPhotos.net

Här ger vi konkreta tips och råd för hur man hanterar sitt digitala liv som väldigt lätt blir kaotiskt om man inte tar tag i det och har en plan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar